onsdag 7. september 2016

Min opplevelse av å arbeide som frivillig under Festspillene i Nord-Norge

Festspillene i Nord-Norge arrangeres hvert år i Harstad i åtte dager i juni, rundt sankthans. Festspillene er avhengig av frivillige hjelpere, det vil si hjelpere som arbeider uten lønn i form av penger på konto, for å få gjennomført sine arrangementer. Da jeg hadde tid og anledning til å gjøre en innsats for Festspillene sommeren 2015 meldte jeg meg som frivillig.

Jeg må vel her innrømme at bak mitt tilbud til Festspillene om uselvisk innsats lå det forventninger om belønning. Belønning i form av gode gratis konsertopplevelser, gratis matservering, nye venner, nye kontakter, ny lærdom, få «være i vinden». Nå ser jeg at jeg nevnte «gratis» to ganger ovenfor og det ser nesten ut som om jeg er opptatt av penger, av å spare. Det får så være, det var like forlokkende å få være i vinden, være med. Og Festspillene ble en herlig heseblesende opplevelse. Uventede store konsertopplevelser, ubeskrivelig nydelig rabarbrasuppe, ny T-skjorte, nye venner, ny arbeidserfaring som servitør, billettør, kontrollør - ja i det hele tatt alt som slutter på -ør. Alt i alt en ør-edøvende opplevelse. Eller for å være seriøs: En god opplevelse for sjela, for øynene og for, hehe, ør-ene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar